Franchisebeurs Onderneem 't! 2016 - 7 & 8 april

Ondernemen in food & horeca

De food branche is al jaren breed vertegenwoordigd binnen franchise. De foodmarkt is aan het veranderen door veranderend koopgedrag, een veranderende doelgroep, internationale trends en de ontwikkelingen binnen bestaande ketens. Tot de huidige en toekomstige groeibranches voor franchisevestigingen behoren Foodservice en horeca, bijvoorbeeld ‘gemaksconcepten in food’ en ‘koffie en thee to go’ en ‘Biologische winkels en winkels in buitenlandse voedingsmiddelen’.

De foodmarkt is aan het veranderen door veranderend koopgedrag, een veranderende doelgroep, internationale trends en de ontwikkelingen binnen bestaande ketens. Tot de huidige en toekomstige groeibranches voor franchise vestigingen behoren Foodservice en horeca, bijvoorbeeld ‘gemaksconcepten in food’ en ‘koffie en thee to go’ en ‘Biologische winkels en winkels in buitenlandse voedingsmiddelen’.

Voor foodservice ligt er een grote uitdaging om het prijsverschil tussen out-of-home en at-home te verkleinen. Zo kan gedacht worden aan het bundelen van inkoopvolumes, om zo distributiekosten te verlagen en tegelijkertijd druk op het milieu te verlagen. Groothandels bieden meer kant-en-klaar producten aan om de keukenkosten van hun horeca-afnemers te verlagen. Ook investeren ze meer in bepaalde concepten of afzetmarkten.

Food

Themabijeenkomst

Tijdens de beurs kunt u op donderdagmiddag om 13.00 uur de themabijeenkomst bijwonen over het Ondernemen in de food & horeca sector. Een goeroe uit de sector zal u in een korte presentatie een overzicht geven van wat het betekent om te ondernemen in deze dynamische sector, waar u rekening mee moet houden én hij geeft u handige tips.

Vervolgens kunt u direct vragen stellen aan een panel van drie ervaren franchisegevers uit de food sector. Ieder met een eigen visie op de sector, met hun eigen ervaringen.

U zult in drie kwartier volledig op de hoogte zijn van de sector, huidige trends, do’s en don’ts en de mogelijkheden bij de formules. Is dit voor u de start van een onderneming in de food sector?

Gastspreker

Manouschka Bouman - Leonidas

Manouschka Bouman

Manouschka Bouman heeft ruim 20 jaar ervaring in retail en franchise en heeft daarbij een aantal sales- en marketing functies vervuld voor diverse retailers. Ook is ze franchisenemer geweest!

Manouschka Bouman is op dit moment als Country Manager bij de Belgische Chocolatier Leonidas S.A. / N.V. verantwoordelijk voor alle sales en marketing activiteiten in Nederland.

Panel

Rob Hogervorst

Rob Hogervorst

Rob Hogervorst is franchisemanager bij FEBO, het Amsterdamse familiebedrijf. Daarvoor is Rob 25 jaar werkzaam geweest bij Ahold, dus de Foodbranche kent geen geheimen meer voor hem!

Cindy Smit

Cindy Smit

Cindy Smit is Franchise Recruiter bij New York Pizza. Het hele concept van de pizzaketen is opgebouwd rondom goede smaak, kwaliteit en service. Een bewezen formule, wat te merken is aan de constante groei van de keten. Cindy vertelt graag meer over onder andere de waardecheque voor nieuwe ondernemers.

Siang-Lan Go

Siang-Lan Go

Siang-Lan Go (1963) is een bruggenbouwer tussen marketing en product- ontwikkeling. Ze is opgeleid in marketing en ingenieur Industrieel Ontwerpen en heeft beide disciplines altijd geïntegreerd in haar aanpak voor innovatie, product -en conceptontwikkeling.

Met het creëren van het horecaconcept De Pizzabakkers, valt voor haar alles op zijn plek: haar passie voor lekker eten en koken in combinatie met het ontwikkelen van een restaurantketen (het businessmodel, de marketing, design) zijn de ultieme droom. Met De Pizzabakkers komen de ideeën tot leven doordat de meeste zaken direct geïmplementeerd worden en wordt er steeds meer mogelijk door de snelle groei van het aantal restaurants.