Franchisebeurs Onderneem 't! 2016 - 7 & 8 april

Internet & ondernemen

Online is tegenwoordig een aspect van het ondernemerschap wat niet meer weg te denken is. Ieder bedrijf doet aan e-commerce, omni-channel, Social Media, webshops, online customer experience, etc. Er zijn zelfs franchise formules die enkel online bestaan. Diensten als AirBnB en Uber nemen de markt over. Maar wat betekent dit alles nu precies voor een (toekomstig) ondernemer? Weet u nog waar u moet beginnen?

Het voordeel van franchise is dat een hoop van deze aspecten al afgedekt worden door de formule. Er kan u een volledig pakket worden geboden met geïntegreerde marketing- & boekhoudsystemen. Daarnaast is de formule zelf vaak al actief op Social Media en heeft een nationale webshop/website. Zodoende kunt u zich als ondernemer richten op waar u goed in bent; ondernemen. Het is wel belangrijk, voordat u zich aansluit bij een formule, te vragen welke zaken de formule precies geregeld heeft, en hoe vrij u bent om een eigen richting hierin te kiezen.

Seminarruimte franchisebeurs

Themabijeenkomst

Tijdens de franchisebeurs zult u op vrijdagmiddag om 13.00 uur een seminar kunnen bijwonen op het Themaplein over bovenstaande aspecten. Een goeroe uit de sector zal u in een korte presentatie een overzicht geven van de online aspecten waar een toekomstig ondernemer rekening mee moet houden.

Vervolgens kunt u direct vragen stellen aan een panel van drie ervaren franchisegevers die online actief zijn. Deze franchisegevers zullen hun best doen u te overtuigen van de kracht van hun formule. Ze zijn namelijk op zoek naar nieuwe franchisenemers voor hun formule.
U zult in een half uur een goede basis ontvangen van de benodigde kennis van online & ondernemen.

Gastspreker

Marcel-in-t-Veen-Google

Marcel in ‘t Veen - Head of Strategic Partnerships Google Nederland

Marcel werkt voor Google en is verantwoordelijk voor verbeteren van de online visibiliteit voor MKB via Google partners als Manager Strategische Partnerschappen. Daarnaast is hij examinator en lid van de werkveld commissie aan de Haagse Hogeschool.

Al meer dan 12 jaar richt hij zich op business development van grote internationale organisaties. Als lid van het MT heeft hij in zijn vorige rol teams getraind, gecoacht en geleid in hun groeistrategieen in ondermeer Mexico, China, America en Europa. Heeft ervaring in diverse industrien zoals automotive, FMCG, office & retail, graphics & design, chemische industrie en nu in de IT industrie. Hij studeerde onder andere aan Michigan University en Erasmus Universiteit waar hij cum laude is afgestudeerd op Strategie en Ondernemerschap. Maar de leukste studie, naar eigen zeggen, was zijn opleiding ‘Cabaret’ aan de SKVR in Rotterdam.

Panel

Wouter van der Hoeven - Specsavers

Wouter van der Hoeven - Head of Recruitment Specsavers

Wouter van der Hoeven werkt sinds 2008 bij Specsavers en is begonnen als Partner Recruitment Consultant gericht op de werving van optiek ondernemers. In 2013 heeft Wouter de rol van Head of Recruitment opgepakt. Hij is onderdeel van het Management Team en draagt de eindverantwoordelijkheid voor enerzijds de werving van optiek, retail en audicien ondernemers en anderzijds de ondersteuning van de ondernemers bij werving van medewerkers, opticiens en de tijdelijke inhuur van opticiens en audiciens. Online speelt een zeer belangrijk rol binnen de werving & selectie maar uiteraard ook voor de Specsavers winkels.

Jos Vermeer - Personal fitness Nederland

Jos Vermeer - Eigenaar Personal Fitness Nederland

Jos Vermeer is eigenaar van de formule Personal Fitness Nederland. Bij Personal Fitness Nederland krijgen de sporters 100% garantie op resultaat! Ook franchisenemers van Personal Fitness Nederland krijgen garantie. Alle franchisenemers krijgen iedere maand gegarandeerd 50 potentiële klanten aangeleverd. Hoe dat werkt vertelt hij graag tijdens de bijeenkomst.